Portal - Szczawnica
Strona główna / Archiwum / Kwiecień
Środa - 21 lutego 2018 Eleonory, Lenki, Kiejstuta     
Kontakt / Godziny pracy
Plan lekcji SP2 i Gimnazjum
Lekcje i przerwy
Kalendarz roku szkolnego 2017/2018
Wykaz zajęć dodatkowych
Dni wolne 2017/2018
O naszym patronie
Historia szkoły
Projekty realizowane przez szkołę
Nauczyciele
Wychowawcy klas
Samorząd uczniowski
Biblioteka szkolna
Nasze zdjęcia
Dokumentacja gimnazjum
Linki do ciekawych stron w Internecie
Dla rodziców
Archiwum
polski
Przedsiębiorczość a rozwój zrównoważony w regionie Pienin

Pięcioro uczniów z Gimnazjum Publicznego w Szczawnicy wzięło udział w konkursie zorganizowanym przez Fundację Dzieci Pienin. Byli to: Anna Zyga, Paulina Gabryś, Zofia Czerwińska, Magdalena Słowik oraz Sebastian Walczak. Konkurs miał polegać na stworzeniu własnej firmy i jak najlepszym jej przedstawieniu. Tematem była "Przedsiębiorczość a rozwój zrównoważony w regionie Pienin". Oczywiście przed rozpoczęciem tworzenia projektu wzięliśmy udział w szeregu spotkań związanych z przedsiębiorczością oraz ochroną środowiska i ekologią, zwłaszcza na terenie Pienińskiego Parku Narodowego. Spotkania te miały na celu uświadomienie młodzieży na problemy związane z rozwojem i związaną z tym degradacją środowiska. Odbywały się one w 2-tygodniowych odstępach czasu nie tylko w budynku PPN w Krościenku n/D i "Osadzie Czorsztyńskiej", ale także na świeżym powietrzu. Dowiedzieliśmy się tam jak stworzyć własną firmę, jak zatrudnić pracowników, jak sprawić żeby to nas zatrudniono, jak utrzymać się na rynku, co zrobić, gdy nie ma pieniędzy na założenie własnej firmy. Wychowankowie naszej szkoły doszli do wniosku, że najlepszym pomysłem na firmę będzie produkcja wiatraków. Pomimo dobrego pomysłu, świetnego wykonania i idealnego trafienia w temat nie zajęli oni pierwszego miejsca. Cóż, zawsze pozostawał dyplom i nagroda pocieszenia. No i oczywiście wiedza wyniesiona ze spotkań z doświadczonymi przedsiębiorcami.

Małopolskie Spotkania Teatralne

Uczniowie kółka teatralnego zaprezentowali swoje umiejętności aktorskie w dniu 9 IV 2003 r. w Miejskim Ośrodku Kultury w Nowym Targu podczas Małopolskich Spotkań Teatrzyków Gimnazjalnych. Wystąpili obok grup z Zakopanego, Poronina, Nowego Targu, Pyzówki, Waksmunda oraz Frydmana. Uczniowie zadabiutowali przedstawieniem pt. "Kopciuszek" w doborowej obsadzie: Ewa Tokarz, Paulina Pintscher, Wioletta Nowak, Maria Smoter, Agnieszka Wójcik, Katarzyna Wiercioch, Szymon Zachwieja, Paulina Maślanka. Obok mnóstwa wrażeń młodzi aktorzy przywieźli z sobą Dyplom. Jest to pierwszy "duży sukces" i występ kółka, które przypomnijmy zaistniało w bieżącym roku szkolnym.

Jak to w każdej szkole bywa ...

Jak to w każdej szkole bywa uczniowie dzielą się na: wzorowych i na ananasków. Każdy wie jak taki delikwent wygląda, a jak nie to dowie się czytając najzabawniejsze uwagi z dzienniczka. · Zachowanie ucznia na lekcji dalekie jest od normy. · Bezczelne zachowanie względem nauczyciela. · Okłamuje nauczyciela. Bierze bez jego wiedzy materiały z biurka · Mimo upomnień rozmawia, śmieje się i strzela z gumki. · Dokucza koledze- „szturcha go”, rozmawia. · Z rozmysłem dogaduje mimo upomnień żeby przestał. · Obraźliwe słownictwo wobec nauczyciela. · Uczeń opowiada na lekcji jak podpalał kota. · Wącha klej na lekcji. · Biega z ekierką po korytarzu, zagrażając bezpieczeństwu innych. · Mimo upomnień przeszkadza w lekcji. Nawet wpisanie uwagi nic nie zmienia. · Wygłupia się w trakcie lekcji. Popisuje się przed klasą. · Nieodpowiednie zachowanie w bibliotece. Uczeń pluje na biurko. · Obraża kolegę. · Przeszkadza, cały czas ma coś do powiedzenia, szkoda, że nie na temat. · Wyraża fałszywe zdanie za całą klasę, dyskutuje z nauczycielem. · Kłóci się z nauczycielem. · Rozmawia z koleżanką i wypiera się tego. · Kompletnie nie pracuje na lekcji. · Uderzył kredą kolegę. · Rzuca papierowymi samolotami. · Liże lizaka na lekcji. · Używa nieodpowiednich słów podczas zastępstwa. · Przeszkadza, dyskutuje z nauczycielem na temat swoich dziurawych butów. · Śpiewa na lekcji. · Głupio komentuje uwagi. · Mimo upomnień bezczelnie je na lekcji. · Nieodpowiednie zachowanie, jazda na krześle po bibliotece. · Gwizda na zastępstwie. · „Buczy” pod nosem. · Rzucił w nauczyciela kredą. · Zepsuł zamek do drzwi do biblioteki. · Niecenzuralnie odzywa się w trakcie lekcji. · Otwiera po raz kolejny okno w klasie, gdy otwarte są już dwa. · Nieodpowiednie zachowanie do nauczyciela (…chyba się pani narypała…). · Gdy nauczyciel wchodzi do klasy chowa się za firankę. · Okłamuje nauczyciela. Pisze gotowce uczniom, którzy piszą sprawdzian. · Bawi się rzucanie długopisu z kolegą. · Pluje z rurki do kolegów i koleżanek. · Niepoważne zachowanie. · Odpisuje na sprawdzianie. Bezczelnie kłóci się z nauczycielem. · Bije kolegę (twierdzi, że nie bije, ale wykręca mu rękę, bo mu zabrał siekierkę- oczywiście zabawkę. · Zwraca się do kolegi w następujący sposób: „Kot stanął ci!” później dodaje „włos na głowie” i razem z kolegą ryczą ze śmiechu. Po zwróceniu uwagi dyskutują, że to nic takiego. · Niszczy podręczniki- wyrywa z nich kartki i robi z nich „kulki”. · Złośliwie komentuje słowa nauczyciela. Bawi się cyrklem pokazując nieprzyzwoite rzeczy. · Prosi o pozwolenie wyjścia do toalety, po czym wędruje po szkole. Opracowały: K. Kanclerska i M. Słowik Klasa lld.

 

© Wszelkie prawa zastrzezone     INTERAKTYWNA POLSKA
Webmaster: x