Portal - Szczawnica
Strona główna / Archiwum / Kwiecień
Wtorek - 22 maja 2018 Emila, Heleny, Romy     
Kontakt / Godziny pracy
Plan lekcji SP2 i Gimnazjum
Lekcje i przerwy
Kalendarz roku szkolnego 2017/2018
Wykaz zajęć dodatkowych
Dni wolne 2017/2018
O naszym patronie
Historia szkoły
Projekty realizowane przez szkołę
Nauczyciele
Wychowawcy klas
Samorząd uczniowski
Biblioteka szkolna
Nasze zdjęcia
Dokumentacja gimnazjum
Linki do ciekawych stron w Internecie
Dla rodziców
Archiwum
polski
Kwiecień

Rocznica śmierci Jana Pawła II

Dnia 02.04.08r. klasa II b wraz z opiekunem ks. Stanisławem Kocołem prezentowała przedstawienie o Janie Pawle II p.t.: ,,Kawiarniane wspomnienia’’ autorki Sylwii Węglińskiej. Inscenizacja odbyła się na sali gimnastycznej naszego gimnazjum .Do udziału w przedstawieniu zgłosiło się dużo osób, przygotowania do występu trwały dwa tygodnie. W przedstawieniu udział wzięli:
prezenter A-Kamila Cygler,
prezenter W-Grzegorz Latawiec ,
pani Halina, koleżanka Karola Wojtyły z Wadowic- Joanna Symela ,
pan Władysław, kolega Karola Wojtyły z Wadowic – Karol Gąsienica,
recytator I i II – Magdalena Mastalska ,
lektor Bartosz Hrydziuszko ,
ks. Karol Wojtyła – Damian Wypart ,
gazda Konrad Obrzud ,
Maryja – Natalia Baziak,
św. Jan Apostoł – Darek Hebda,
kelnerki- Dominika Hamerska , Anna Gardoń , Magdalena Nieć ,
barman – Daniel Mastalski
Spektakl „Kawiarniane wspomnienia” składał się ze wspomnień kolegów „naszego” papieża, pani Anny, Haliny oraz pana Władysława, wspomnień z dzieciństwa i młodości Karola Wojtyły, scenki przedstawiającej jak ks. Karol wstąpił do gazdy na mleko oraz wspomnień, czym było kapłaństwo Karola Wojtyły i o jego zamiłowaniu do gór.
Recytator czytał wiersze Juliusza Słowiańskiego o papieżu, słuchaliśmy pieśni „Moje miasto Wadowice”, ”Barka”., które wprowadziły nas w nastrój zadumy.
Akcentem występu były kremówki wadowickie, którymi kelnerki częstowały wszystkich gości teatralnej kawiarni oraz zgromadzonych na sali nauczycieli.
Na zakończenie występu posłuchaliśmy modlitwy ,,Pater noster” i odmówiliśmy modlitwę Ojcze Nasz.


GRAFFITI W SZKOLNEJ SZATNI

Grupa uczniów naszego gimnazjum podjęła się trudnego zadania – ozdobienia ścian szatni kolorowymi graffiti. Prace nad malunkami rozpoczęły się w lutym. Na zmianę dwie „ekipy malarskie” pracowały nad przygotowanymi szkicami, narysowanymi na ścianach szatni. Trzeba było wymieszać farby, dobrać odpowiednie barwy, wypełnić płaszczyzny kolorem, zaznaczyć kontury.
W trudnych warunkach, bo prawie cały czas stojąc i otoczeni nieprzyjemnym zapachem (ekologicznej) farby poświęcili swój czas, upiększając ściany szatni.

Już prawie skończone kompozycje tworzyli grafficiarze:
Sylwia Ciesielka III c
Ewa Dubiel III c
Natalia Hamerska III c
Karolina Dziurna III c
Katarzyna Sopata III c
Dominika Zachwieja II d
Patrycja Nowak II d
Oliwer Marzec II d


W HOŁDZIE POMORDOWANYM : OŚWIĘCIM - BRZEZINKA

"Opustoszałe wieże wartownicze nie straszą dziś bronią maszynową, nie słychać nawoływań wartowników, stukotu butów zmieniających się wart. Po tym największym, jeśli chodzi o ilość ofiar, pobojowisku świata nie snują się już wychudzone, odziane w pasiaste ubrania tysiące sylwetek więźniów. Co kilka kroków rozmieszczone tabliczki z napisem "Halt-Stój", ze skrzyżowanymi na nich piszczelami przypominają, że ogrodzenie z drutów kolczastych było kiedyś naelektryzowane, a dotknięcie go groziło śmiertelnym porażeniem"
(K. Smoleń, Przewodnik po muzeum)
„Arbeit macht frei” – Praca czyni wolnym - cały czas mamy przed oczami ten cyniczny napis nad bramą, wokół której straszyły dwa rzędy drutów kolczastych. Stanęliśmy tam o godzinie 8.00 w dniu 15 kwietnia 2008 roku. Podzieleni na dwie grupy, każda ze swoim przewodnikiem, ruszyliśmy zwiedzać obóz zagłady.
Brama, długi sznur drutów kolczastych, uliczki pełne wspomnień. Wokół ponumerowane budynki a za ich murami bolesna historia. W kolejnych wielkie szyby za którymi tony ludzkich włosów, tysiące par butów. Wokół fotografie ludzi o wychudzonych twarzach i smutnych oczach. Przechodzimy do bloku nr 11, nazwanego blokiem śmierci. Tam w podziemiu cela, w której przetrzymywany był św. Maksymilian Kolbe. Przypominamy sobie historię księdza, który ofiarował swoje życie za życie współwięźnia. Na dziedzińcu bloku 11 miejsce rozstrzeliwania i wieszania więźniów tzw. Ściana Śmierci, pod nią kwiaty i palące się znicze. Idziemy dalej, komora gazowa i krematorium…
Z obozu macierzystego Auschwitz I udajemy się do oddalonego od niego o 3 km obozu Auschwitz II w Brzezińce. Ostatnim etapem naszego spotkania z historią jest film, który przybliża chwilę wyzwolenia obozu przez Armię Czerwoną w styczniu 1945 roku.

Dziękujemy Przewodnikom Muzeum za prowadzenie śladami historii, ponieważ być przewodnikiem w czasach trudnych, minionych – to odpowiedzialne zadanie. Znaleźć słuchaczy wśród młodych ludzi, zainteresować, skłonić do refleksji i zadumy , wreszcie dotrzeć do ich serc – to zadanie trudne.
Po opuszczeniu Muzeum Auschwitz – Birkenau udaliśmy się do Krakowa do kina IMAX, które było dla nas doskonałą formą interaktywnej edukacji. Obejrzeliśmy prehistoryczną przygodę Morskie Stwory, opowiadającą o wielkich gadach morskich, które wymarły 65 mln lat temu. Po filmie udaliśmy się do w drogę powrotną do Szczawnicy.
W imieniu swoim, opiekunów oraz uczniów dziękuję Dyrekcji szkoły za przychylność w zorganizowaniu wyjazdu, Radzie Rodziców Publicznego Gimnazjum oraz Spółdzielni Uczniowskiej za dofinansowanie wycieczki.
Wspólnie z p. Danutą Owsianką oraz ks. Stanisławem Kocołem dziękujemy Wam kochana młodzieży za Wasz udział, godne uznania zachowanie świadczące o Waszej dojrzałości patriotycznej i moralnej oraz niezapomnianą atmosferę podczas wyjazdu.


SUKCES GIMNAZJALISTÓW

Po raz siódmy uczniowie naszego Gimnazjum będą reprezentować szkołę, miasto i powiat nowotarski 1 czerwca w Sejmie RP. W tym roku uczestniczyliśmy w XIV Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży, której organizatorami są Sejm RP, a także MEN i Kuratorium Oświaty. Hasło przewodnie tegorocznego konkursu to: "Poseł naszych marzeń- szkic do
portretu". Uczniowie mogli wykazać się wiedzą i umiejętnościami, pisząc pracę na wybrany temat:
1) Poseł w wybranym okresie historycznym i współcześnie.
2) Kryteria, które powinien spełniać kandydat na posła.
3)Twoje wystąpienie poselskie w sprawie dla Ciebie najważniejszej.
Kuratorium Oświaty w Krakowie otrzymało 41 mandatów dla uczniów- posłów, a wpłynęły 252 prace z gimnazjów i liceów Małopolski. Nasi uczniowie pod kierunkiem p. Anny Szczepaniak, nauczyciela WOS i historii, napisali 9 prac, z czego 4 zostały nagrodzone. Mandat posła w tym roku otrzymali następujący uczniowie:
Aleksandra Oleś ( III d),
Magdalena Kalata ( III d),
Natalia Hamerska ( III c ),
Tobiasz Poręba (IIIa).
Bardzo cieszymy się z tego, że uczniowie naszej szkoły, w tak licznej grupie, będą reprezentować nasz region w stolicy. Uważamy, że ich prace były wyjątkowe, bo pokonały tak liczną konkurencję. Gratulujemy!


Mistrz ortografii

1 kwietnia przedstawiciele poszczególnych klas gimnazjum, po wcześniejszych eliminacjach, uczestniczyli w ogólnoszkolnym dyktandzie-
" Mistrz ortografii". Organizatorami konkursu byli nauczyciele języka polskiego. Uczestnicy musieli wykazać się bardzo dobrą znajomością
zasad ortograficznych, ponieważ dyktando ogólnoszkolne było "najeżone" ortograficznymi trudnościami. W związku z tym, na szczególne gratulacje zasługują laureaci:
I miejsce- Natalia Olszewska ( I d),
II- Krzysztof Majerczak ( III d ),
III- Ewa Duda ( I a ).


Konkurs geograficzny

3 kwietnia odbył się konkurs geograficzny- "Poznaj państwa sąsiadujące z Polską". W etapie szkolnym brali udział uczniowie klas I- III. Młodzież musiała wykazać się znajomością środowiska geograficznego krajów ościennych, ich kulturą, tradycjami i kuchnią regionalną.
I miejsce zajął- Stanisław Ciesielka ( III e),
II miejsce- Miłosz Manowski ( II d),
III miejsce- Justyna Lasek ( II b).
Gratulujemy!






© Wszelkie prawa zastrzezone     INTERAKTYWNA POLSKA
Webmaster: x